BIG TOR OVERSPACE to innowacyjna brama który nie wymaga użycia prowadnic sufitowych i dodatkowo zmniejsza przestrzeń zajmowaną wewnątrz garażu.
Takie rozwiązanie umożliwia operowanie obydwoma segmentami bramy bez konieczności montowania prowadnic wewnątrz garażu oraz bez konieczności zamontowania podsufitowej szyny napędu wraz z głowicą, gdzie pierwszy segment służy nam jako prowadnica i szyna, a drugi jest umieszczony tuż pod nim.
Innowacyjny system, dzięki temu, że nie wymaga stosowania prowadnic podsufitowych zmniejsza miejsce po otwarciu bramy przynajmniej o połowę Technologia OVERSPACE stawia na jak najefektywniejsze zagospodarowanie przestrzeni zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku zmniejszając wymiary bramy oraz światła przejścia do minimum. OVERSPACE to idealny wybór przy dachach skośnych, sufitach ze sklepieniem łukowym, widocznymi belkami lub zakrzywionych, czy też w przypadku umieszczonych pod kątem ścianach bocznych.
ZALETY BRAMY BIG TOR OVERSPACE
Konstrukcja bramy
– Ościeżnica wykonana z płyt stalowych ze stali ocynkowanej o grubości 2 mm, oraz lakierowana
na RAL 9016 / RAL 7016.
– System podwójnej przeciwwagi ukryty w obudowie ościeżnicy.
– Płat bramy wykonany z sekcji sandwiczowych o grubości 40mm, wyprodukowanych z blachy stalowej ocynkowanej
ogniowo i pokrytej poliestrem. Możliwe jest wykonanie płata w technologii dowolnych okładzin PVC lub drewnianych,
a także w wykonaniu ze szkła organicznego, bez szprosów poprzecznych, w standardzie ze szła przeźroczystego
lub matowego.
– Uszczelnienie dolne oraz obwodu skrzydeł bramy wykonane z zabezpieczającego terpolimeru (EPDM),
chroniącego przed wiatrem oraz wilgocią.
– Zabezpieczająca uszczelka dookolna wykonana z terpolimeru (EPDM), chroniącego przed wiatrem oraz wilgocią.
2. Brak prowadnic
Dzięki samonośnej konstrukcji zabudowanych ościeżnic, oraz dwóm składającym się warstwowo pod sufitem
sekcjom płata, brama nie wymaga montażu szyn podsufitowych. Zastosowana nowatorska technologia pozwala
uzyskać większą przestrzeń i bardzo estetyczny wygląd bramy.
3. Ukryty mechanizm napędowy – Napęd umiejscowiony wewnątrz ościeżnicy
Napęd bramy jest umieszczony w obudowanej belce nadproża łączącej ościeżnice. Całkowicie niewidoczny,
zdumiewająco cichy napęd nie wymaga zastosowania podsufitowych szyn prowadzących łańcuch czy pasek
kevlarowy. Niezwykle nowatorskie rozwiązanie napędu ukrytego w belce nadproża stwarza możliwości dowolnego
kształtowania wnętrza po wewnętrznej stronie bramy. Niezależnie od pozycji bramy – otwarta czy zamknięta powstaje
więcej przestrzeni po obu stronach bramy. Pozwala to na śmiałe architektoniczne aranżacje i kompozycje przestrzeni
po obu stronach otworu bramowego.
Dzięki unikalnej technologii równoważenia płata w systemie przeciwwag w pełni programowalny od poziomu pilota
po smartphone napęd, poprzez układ planetarnych przekładni z potrójnym sprzęgłem elektromagnetycznym
bezszelestnie otwiera bramę. Zastosowana technologia automatyki bramowej BiG TOR Overspace wyróżnia się
niebywałą kulturą pracy oraz sprawnością energetyczną.
Sterowany elektronicznie napęd uruchamia potrójne sprzęgło magnetyczne oraz jedno sprzęgło mechaniczne
połączone z obciążnikami. Taka konstrukcja zapewnia lepszą wydajność energetyczną.
4. System przeciwwagi
Podwójne obciążniki umożliwiają mechaniczny ruch paneli, obciążniki umiejscowione są w zabudowanych, dekoracyjnych ościeżnicach bramy.
5. Wygląd bramy
Innowacyjna konstrukcja bramy umożliwia dowolną aranżację przestrzeni wokół bramy, zarówno na zewnątrz jak
i wewnątrz otworu bramowego – BiG TOR OVERSPACE znakomicie nadaje się do aplikacji w luksusowych rezydencjach jako brama garażowa, może stanowić także estetyczną przegrodę powierzchni biurowej i sali konferencyjnej,
tarasu i sali restauracyjnej. Aranżacja przestrzeni jest nieograniczona także poprzez dowolny wybór standardu wykonania płata poprzez bogaty wybór struktur, kolorów, okładzin i oklein a także grę światłem poprzez zastosowanie tafli
szklanych.
6. Znakomite parametry izolacji akustycznej, a także odporności na działanie oporu powietrza, wody oraz
wiatru.
BIG TOR Overspace chroni przed wiatrem oraz wilgocią i zapewnia izolację dźwiękową a dodatkowo gwarantuje
ciche i płynne działanie podczas otwierania i zamykania. Overspace osiąga wysoki współczynnik przenikania ciepła.
7. Bezpieczeństwo i technologia.
BIG TOR Overspace może poszczycić się wysokimi standardami jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa. System
zamykania bramy gwarantuje zabezpieczenie przed kradzieżą, a napęd posiada możliwość podłączenia
do jakiegokolwiek alarmu lub automatycznego, elektronicznego systemu zarządzania obecnego w domu. Czujniki
elektryczne znajdujące się w napędzie zapobiegają urazom podczas zamykania, a fotokomórki zainstalowane
na zewnątrz oraz wewnątrz bramy stanowią dodatkowe bezpieczeństwo.
8. INNOWACJA! BRAMA FULLVISION
BiG TOR Overspace FULLVISION to brama wykonana z sekcji szkliście przejrzystych lub matowych. Do produkcji
tego typu płata wykorzystuje się bezpieczne szkło przeźroczyste, satynowe lub barwione. Możliwość zastosowania
pełnych sekcji szklanych pozwala uzyskać znakomite efekty architektoniczne i użytkowe takie jak podkreślenie lekkości
budynku, uzyskanie efektu ażurowości konstrukcji budynku, dowolną grę światłem i cieniem po obu stronach bramy,
znakomicie tworząc przestrzeń do pracy, przestrzeń ekspozycyjną czy też ruchomą przegrodę przestrzeni za pomocą
kombinacji sekcji pełnej i górnej tafli szklanej.
Tradycyjna BRAMA GARAŻOWA | BRAMA GARAŻOWA |
1.Prowadnice podsufitowe | 1.Brak prowadnic |
2.Silnik przymocowany do sufitu – zajmuje | 2.Napęd umiejscowiony wewnątrz ościeżnicy |
3.Mechanizm sprężynowy – zamykanie | 3.Brak sprężyn – System przeciwwagi – |
4. Wygląd bramy – obecność wielu | 4.Wygląd bramy – NIEZWYKŁA ESTETYKA – |