Poprawnie
zamontowana brama BiGTOR AUTOMAT jest właściwie bezobsługowa*
Dlaczego w
bramach BiGTOR nie spadają linki ???
Jeżeli płat bramy zawiesi się w
prowadnicy to powstały luz linki powoduje podniesienie się dłutka zabezpieczenia
luźnienia liny.
Jeżeli dłutko podniesie zabezpieczenie to napęd zatrzyma
bramę.
Kiedy w bramie przemysłowej spadają linki ???
Brama z napędem ręcznym lub
elektrycznym na wale pracuje trochę jak wiadro w studni na korbkę. Kręcimy korbą
i wiadro grawitacyjnie opuszcza się w dół odwijając linkę z bębna. Dlatego
jeżeli podłożymy np taboret pod opadające wiadro to w trakcie opuszczania
odwiniemy całą linkę nie uzyskując położenia dolnego, a linki spadną z
bębna.
Obrót korby studni powoduje automat lub przekładnia a wiadrem jest
płat bramy który opada grawitacyjnie.
Dlatego standardowe czujniki luźnienia
liny w BiG TOR na płacie i na okuciach linek są tak bardzo ważne, w przypadku w
którym płat nie opada grawitacyjnie.
Płat nie opada grawitacyjnie tylko wtedy gdy o coś haczy w prowadnicach. Użyto zbyt dużych ilości smarów stałych, przekoszono prowadnice, przekoszono płat, lub w inny sposób niezgodny ze sztuką podparto płat podczas zamykania bramy.
*Standardowo napęd nasadowy BiG TOR posiada
przekładnię samohamowną olejową w obudowie metalowej oraz dysponuje momentem
obrotowym 100Nm. Zgodnie z obowiązującym prawem każda brama automatyczna BiG TOR
wyposażona jest w napęd spełniający normę EN ISO 13849-1 zgodnie z dyrektywą
2006/42/€C ( sterownik posiada dodatkowy przekaźnik bezpieczeństwa wyłączający
napęd w położeniu krańcowym).
Standardowe wyposażenie automatycznej
bramy przemysłowej BiG TOR stanowią:
- zabezpieczenie krawędziowe, czyli optosensory
umieszczone w specjalnym profilu gumowym;
- przewód spiralny wraz ze stalowym
profilem mocującym kabel oraz puszką przyłączeniową na płacie,
- wyłącznik
luźnienia liny montowany na zabezpieczeniu na zerwanie linek.